افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6
رئیس کمیته بانوان، کودک و خانواده:

جای خالی مناسب سازی در پروژه های شهری/برخی پارک ها به محل تجمع معتادان تبدیل شدند

  • کد خبر : 2917
  • 28 سپتامبر 2021 - 15:04
جای خالی مناسب سازی در پروژه های شهری/برخی پارک ها به محل تجمع معتادان تبدیل شدند
جای خالی مناسب سازی در پروژه های شهری/برخی پارک ها به محل تجمع معتادان تبدیل شدند

به گزارش خبرگوهردشت، رئیس کمیته بانوان، کودک و خانواده شورای شهر کرج گفت: به رغم مدعیان متعدد سکانداری امر مناسب سازی معابر، این موضوع در پروژه های شهری مغفول مانده و همچنان در اول راه این حوزه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر کرج، فاطمه منعی در نطق پیش از دستور خود که در جریان چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر بیان کرد، از حوزه های سیما و منظر در معاونت شهرسازی، اداره کل نظارت بر اجرای معابر شهری و پیاده روها در معاونت فنی و عمرانی و نیز اداره توسعه و نگهداری معابر شهری در سازمان عمران، به عنوان بخش هایی یاد کرد که همگی خود را سکاندار موضوع مناسب سازی می دانند اما بازخورد این سکانداری در پروژه های شهری مشاهده نمی شود.

منعمی، تصریح کرد: بهسازی و مناسب سازی معابر شهری برای تسهیل تردد عابرین پیاده مدتهاست در شهرداری کرج مورد توجه قرار گرفته و جلسات متعددی در حوزه های مختلف تشکیل شده و افرادی نیز به عنوان متخصص از خارج کشور برای آموزش، همفکری و استفاده از تجربیات به شهر کرج دعوت شده اند.

وی، ورودی مدارس و مراکز دولتی و محل های عمومی از جمله پارک ها و نقاط پر تردد شهر را از مهمترین نقاطی عنوان کرد که ضرورت مناسب سازی در آنها احساس می شود.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به حق یکسان همه شهروندان برای استفاده از خدمات عمومی، افزود: اما متاسفانه امروز با وجود کلیه اقدامات انجام گرفته همچنان در ابتدای راه ایستاده ایم و با وجود تعدد پرسنل مازاد در حوزه های مورد اشاره، در پروژه هایی همچون پارک های در حال احداث شهر، هیچکدام از این دستگاه های مسئول، نظارت مستقیم ندارند.

منعمی از شهردار کرج خواست تا یک بار برای همیشه موضوع را تعیین تکلیف کند.

وی تاکید کرد: اگر ضابطه ای وجود دارد باید یکی باشد و اگر ناظری بر انجام آن قرار است گمارده شود یک دستگاه قطعا” کافی خواهد بود.

این مسئول، هزینه های دوباره کاری را حاصل بی توجهی به این اصل مهم در طراحی و اجرای پروژه های عمرانی خواند.

وی، در بخش دیگری از صحبت ها به بازدید از منطقه 5 اشاره کرد و گفت: متاسفانه در پارک شهید ایرانی و خیابان همجوار آن شاهد صحنه هایی بسیار اسفبار و دردناک بودیم که این وضع به هیچ روی قابل اغماض نیست.

رئیس کمیته بانوان، کودک و خانواده شورای شهر کرج، با بیان اینکه پارک شهید ایرانی، مامنی برای معتادان متجاهر و بستر خرید و فروش و استفاده از انواع مواد مخدر شده است، اضافه کرد: هیچ خانواده ای راغب به استفاده از این پارک نیست و کودکان خود را در آنجا ایمن نمی بینند.

منعمی، از مسئول خدمات شهر و فضای سبز منطقه، اداره حفظ و نگهداری و ناظرین سازمان سیما و منظر برای عدم استقرار نگهبان در این پارک انتقاد کرد و ادامه داد: ورودی سرویس بهداشتی در یک پارک 5/8 هکتاری به محل تزریق انواع مواد مخدر تبدیل شده است.

وی افزود: چند قدم بالاتر از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در پارک رسالت نیز اوضاع همین گونه است و ساکنان خیابان استخر جرات قدم زدن در این پارک را بعد از غروب آفتاب ندارند. این در حالی است که از یک پارک در محله ای مرفه صحبت می کنیم.

به گفته منعمی، به رغم وجود این مشکلات شهرداری کرج در حال تکمیل پارکی در محله اسلام آباد هستند که مشخص نیست آینده این پارک نیز مانند دو موردی که طرح شد، نباشد.

عضو بانوی شورای شهر کرج، در بخش دیگری از نطق خود به موضوع عدم رعایت مقررات قانونی در گودبرداری ها اشاره کرد که باعث بروز صدمه به ساختمان های اطراف و ایجاد حوادث ناگوار برای افراد می شود.

وی، تاکید کرد: بر اساس دستوالعمل اجرایی گودبرداری های ساختمانی که به شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شده، در اجرای یک گودبرداری اصولی اشخاص مختلفی دارای نقش و مسئولیت هستند و چنانچه در هر یک از مراحل گودبرداری حادثه یا مشکلی ایجاد شود هر یک از این افراد به تناسب مسئولیت و اهمال احتمالی باید پاسخگوی زیان وارده باشند.

منعمی به یکی از این موارد گودبرداری غیراصولی در جنب کوچه ابوطالب واقع در خیابان فروردین حصارک پائین اشاره کرد و یادآور شد: این گودبرداری بر اساس مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان از نوع گودبرداری با خطر بسیار زیاد است.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه مجوز این گودبرداری که عمقش حدود 10 تا 12 متر است در تیرماه 99 صادر شده اما به دستور دادستان در برج 11 سال گذشته و با توجه به خطرات ریزش ساختمان های مجاور که در مکاتبه سازمان آتش نشانی و سازمان نظام مهندسی هم به آن اشاره شده مالک موظف به رفع خطر و ایجاد سازه نگهبان بوده است.

منعمی توضیح داد: این اقدام هنوز انجام نشده و احتمال ریزش همچنان وجود دارد.

وی خطاب به شهردار کرج گفت: با توجه به بازدیدی که از پروژه داشتید و بررسی خانه به خانه ای که صورت گرفت، به عمق خطر پی برده و دستوراتی هم به مدیر منطقه ابلاغ شد اما طی پیگیری های دفتر اینجانب، هنوز نامه ای به دادستان ارسال نشده است.

به گفته این مسئول، شیب تعدادی از خانه ها به سمت گودبرداری، ترک خانه ها و حتی شکسته شدن پنجره ها بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری از عوارض فعلی این اقدام بوده است.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه هم اکنون در فصل بارندگی هستیم، نیلینگ ها را مانع بروز خطر ندانست و اذعان کرد: حدود 60 خانه درگیر این بحران هستند و دستورالعمل شهردار تا به حصول نتیجه برسد مشمول زمان است. لذا با توجه به بند 14 ماده 55، بند 10 و بند 17 دستورالعمل اجرایی گودبرداری ها و با توجه به اینکه شهردار مدیر بحران شهر نیز می باشد، ضروری است اقدام عاجل انجام گیرد.

منعمی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بحران فوق، ضروری است خانه های مجاور تخلیه شده و اسکان خانواده ها در مکانی مناسب انجام گیرد.

لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=2917
  • نویسنده : دبیرخبر
  • ارسال توسط :
  • منبع : گوهردشت
  • دیدگاه‌ها برای جای خالی مناسب سازی در پروژه های شهری/برخی پارک ها به محل تجمع معتادان تبدیل شدند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.