افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
4
رئیس سازمان سیما منظر شهرداری کرج؛

نور پردازی شبانه به جذب بیشتر گردشگران برای دیدن سیمای شبانه شهر منجر می‌شود

  • کد خبر : 5248
  • 21 می 2022 - 21:24
نور پردازی شبانه به جذب بیشتر گردشگران برای دیدن سیمای شبانه شهر منجر می‌شود
نصب سازه‌های نوری متنوع با رنگ‌های شاد و زیبا، جلوه ای متفاوت به اماکن تفریحی گردشگری کرج بخشیده است.

به گزارش خبرگوهردشت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مدیریت شهری کرج امروز، نورپردازی شهری اهمیت بالایی در زیبا به نظر رسیدن شهر دارد . از آن جایی که بیش از ۸۰ درصد تأثیر ما از جهان از طریق ارتباط بصری به وجود می آید بنابراین درک ما از فضای شهری به میزان روشنایی آن بستگی دارد.

نور یکی از عناصری است که تاثیر زیادی در نورپردازی شهری و زیباسازی شهر دارد.

خیلی مهم است که نورپردازی شهری بتواند با استفاده از انواع چراغ های رنگی و ترکیب بندی درست باعث جلب توجه شود. با استفاده از نورپردازی شهری می توان فضای زیبایی برای شهروندان فراهم کرد.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) سال 2015 را به مناسبت هزارمین سال تالیف کتاب «المناظر» توسط «ابن هیثم» دانشمند ایرانی اسلامی به عنوان سال جهانی نور انتخاب کرد.

روز جهانی نور؛  بهانه‌ای برای یادآوری نقش نور در زیبا سازی وارتقاء کیفیت زندگی شهری

در همین خصوص رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه روز جهانی نور بهانه‌ای برای یادآوری نقش نور در توسعه پایدارشهراست، گفت: با توسعه شهر نشینی شهر در 24 ساعت شبانه روز شهر محل حرکت ،پویایی و زندگی است و شهروندان برای رهایی از فشارهای روزمره زندگی در ساعاتی از شبانه روز به فضاهای شهری پناه می آورند تا ساعتی را فارغ از تنشهای زندگی ماشینی بگذرانند و از شادابی و سرزندگی بهره مند شوند.

حمیدرضا عبداله پور تاثیر نور در معرفی تک تک عناصر شهری را نقشی تعیین کننده دانست و افزود: نورعلاوه بر زیبایی و هماهنگی بصری عامل امنیت و ایجاد بستری مناسب برای حضور و فعالیت شبانه شهروندان فراهم می کند.

وی با تاکید بر نقش مهم نورپردازی در زیباسازی و جلوه‌گری شهر، از تلاش معاونت زیبا سازی این سازمان برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت نورپردازی در زیباسازی شهر کرج خبر داد و گفت : این مهم در پارکها و اماکن تفریحی شهر کرج همچون باغ گلها و بوستان شهید چمران ، بوستان ملی ایران کوچک، و پارک جنگلی جهان نما از وضعیت خوبی برخوردار است.

عبداله پور به احداث پست برق یک مگاواتی و نصب ترانس های توزیع برق در پست های زمینی و هوایی دهکده تفریحی گردشگری باغستان اشاره کرد و گفت : تمامی این اقدامات با کوشش و پیگیری های مسئولان و مدیران سابق شهری محقق گشته تا شهروندان بتوانند در ساعات مختلف شبانه  روز اوقات شاد و فرح بخشی را در این مکان ها سپری نمایند.

وی توضیح داد: نورپردازی شبانه مراکز تفریحی شهر که با تلاشهای این سازمان وشرکت توزیع برق به ثمر نشسته موجب شده بسیاری از فضاهای معماری با کارکردهای بازرگانی و تجاری و گردشگری درپارکها و بوستان های شهرشبها نیز فعال باشند و نمونه بارز آن دو جشنواره لاله های کرج و گلاب گیری بوده که تا ساعات پایانی شهرمیزبان شهروندان بوده است.

به گفته این مسئول سازمان در بحث بهسازی و بازسازی پارکها و بوستان های شهر نیز با به کارگیری تمامی تجهیزات درصدد بهسازی پایه چراغ های تخریب شده و ترمیم، تعمیر و راه اندازی روشنایی پارک‌های سطح شهر می باشد.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان با بیان اینکه  نورپردازی فضای سبز، تابلو‌های ساختمان ها، پل ها ، تقاطعات غیر همسطح خارج از از اماکن تفریحی گردشگری نیازمند بازنگری بوده که در دستور کار معاونت زیبا سازی قرار گرفته  افزود: نورپردازی اصولی پل ها زیرگذرها و جداره‌های بنا‌های تاریخی و عناصر شهری به جذب بیشتر گردشگران برای دیدن سیمای شبانه شهر منجر می‌شود.

((عکاس؛ مهدی خاکی جوان))

لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=5248
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای نور پردازی شبانه به جذب بیشتر گردشگران برای دیدن سیمای شبانه شهر منجر می‌شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.