افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
7

رفع تصرف 3.5 هکتار از اراضی کشاورزی در طالقان

  • کد خبر : 1930
  • 11 آوریل 2021 - 12:28
رفع تصرف 3.5 هکتار از اراضی کشاورزی در طالقان
سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز از آزادسازی 3.5 هکتار از اراضی کشاورزی طالقان خبر داد.

به گزارش خبرگوهردشت، ایرج الماسی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی دیروز شنبه ۱۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز موجود در اراضی کشاورزی شهرستان طالقان شامل بنا، دیوار و محوطه سازی توسط عوامل جهاد کشاورزی قلع و قمع شد.
وی اظهار داشت: این تغییر کاربری ها در بخش مرکزی طالقان، حریم شهر طالقان و روستای فشندک انجام شده بود.
الماسی در ادامه به طرح هوشمندسازی پایش اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح در سال جدید با تلاش و پیگیری های استاندار و رییس جهاد کشاورزی استان پیگیری و عصر امروز فاز اول آن آغاز به کار می کند.
وی افزود: تغییر کاربری های غیرمجاز را به صورت پایش آنلاین و ماهواره ای رصد می کنیم و هر سه روز یکبار این تغییر کاربری ها شناسایی و در جهت رفع آن اقدام می شود.
سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز تصریخ کرد: یکی از نقاط ضعف ما در این عرصه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و پس از آن پیگیری برای رفع تصرف ها بود که با این طرح در همان مراحل اولیه تغییر کاربری اقدام می کنیم.
وی گفت: در اجرای این طرح در همان مراحل اولیه کار تغییر کاربری با اخطار و راهنمایی نسبت به متصرف اقدام می کنیم تا دست از ساخت و ساز بردارد در غیراینصورت در همان مراحل اولیه که کمترین هزینه را برای مالک، جهاد کشاورزی و کشور دارد برخورد قانونی می شود.
الماسی افزود: زیرا ما اعتقاد داریم تمام مصالحی که به کار می رود جزو سرمایه های ملی است و نباید اجازه دهیم این اتفاق بیافتد.
استان البرز بالغ بر ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

 

لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=1930
  • نویسنده : دبیر خبر
  • ارسال توسط :
  • منبع : گوهردشت
  • دیدگاه‌ها برای رفع تصرف 3.5 هکتار از اراضی کشاورزی در طالقان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.