دسته‌بندی نشده

اخلاق، دین و انقلاب؛ مثلث طلایی مسئولیت رسانه‌ای

رسانه‌ها، به‌عنوان یکی از قدرتمندترین نهادهای اثرگذار بر افکار عمومی، نقشی بی‌بدیل در پاسداشت و ترویج ارزش‌های اخلاقی، دینی و انقلابی دارند. در جامعه‌ای که هویت آن بر پایه باورهای اسلامی و آرمان‌های انقلاب شکل گرفته، انتظار می‌رود رسانه نه تنها بازتاب‌دهنده این ارزش‌ها باشد، بلکه به‌عنوان پیش‌ران فرهنگ و اخلاق در جامعه عمل کند.

به گزارش خبرگوهردشت،دانیال ایل بیگی؛

رسانه‌ی مسئول، رسانه‌ای است که به اصول صداقت، عدالت، کرامت انسانی و احترام به باورهای دینی وفادار بماند و به‌جای دامن زدن به سطحی‌نگری، جنجال و ابتذال، فضایی برای تعمیق فکر، ارتقاء اخلاق و حفظ هویت انقلابی ایجاد کند. این رسانه باید در برابر نفوذ ارزش‌های بیگانه، با نگاه هوشمندانه و فعال، ایستادگی کند و تولید محتوایی داشته باشد که جوان ایرانی را به افتخار به هویت خود، دینداری، و ایستادگی در برابر ظلم و فساد سوق دهد.

بی‌تردید، رسانه اگر به وظیفه خود در پاسداری از این ارزش‌ها پایبند نباشد، به ابزاری برای ازخودبیگانگی فرهنگی و بی‌هویتی اجتماعی تبدیل خواهد شد. راه نجات، نه در حذف رسانه، بلکه در بازتعریف مسئولیت‌های آن بر مدار ایمان، عقلانیت و آرمان‌گرایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا