به گزارش خبر گوهردشت، مسعود محمدی اظهار کرد: توقف های طولانی مدت پشت چراغهای قرمز، علیرغم نبود حجم بالای خودروها مشکلیست که علاوه بر ایجاد گره های ترافیکی، روی روان شهروندان نیز تأثیرگذار است.
وی افزود: این دغدغه بدان معناست که شاید در یک طرف تقاطع، ۴ خودرو و در طرف دیگر ۴۰ خودرو قرار دارند، ولی چراغ قرمز برای توقف هر دو طرف، مثلاً ۶۰ ثانیه میباشد که این موضوع قطعا باعث رفع انسداد در تقاطعات نخواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر کرج تصریح کرد: وقتی برای این وقفه،شاخص هایی مثل آلودگی هوا، مصرف سوخت، از بین رفتن وقت شهروندان و عصبانیت رانندگان را اضافه کنیم، بیش از پیش نیاز به هوشمند سازی تقاطعات در شهری مثل کرج احساس میشود.
وی گفت: « بهینه سازی چند هدفه» نیز دقیقا با همین رویکرد در شورای شهر کرج و بدنه مدیریت شهری همواره مورد تاکید قرار گرفته تا نهایتا تقاطعات هوشمند کرج طی چند ماه گذشته به ۲ برابر افزایش یابد.
محمدی عنوان کرد: این هوشمند سازی تاکنون در تقاطعات، هفت تیر، مصباح، میدان امام حسین(ع)، مادر، نبوت، گلزار، پونه، «شورا بهشتی»، «پونه –حدادی»، «حدادی–گلزار» و «مولانا-بهارستان»، اجرا شده است.