افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز:

۱۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری در البرز گردآوری شده است

  • کد خبر : 6494
  • 30 آگوست 2022 - 13:58
۱۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری در البرز گردآوری شده است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان البرز ۹.۵ درصد است این رقم به هیچ وجه در شأنی استانی که ۳۵۰۰ کارگاه و کارخانه و ۱۲ شهرک صنعتی دارد نیست.

به گزارش خبر گوهردشت،رضا جعفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی البرز برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در رسیدن به اهداف اقتصادی استان، گفت: ما در این زمینه به کمک رسانه‌ها نیاز داریم.

جعفری افزود: یکی از موضوعاتی که در بخش اقتصادی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بحث اطلس سرمایه‌گذاری است که طی چند ماه گذشته این اطلس با گردآوری فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان البرز تهیه شده است.

وی توضیح داد: در این اطلس ۱۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اعم از صنعتی، معدنی، گردشگری و … معرفی شده است. تمام این ۱۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری دارای اطلاعاتی مانند منطقه مورد نظر، میزان سرمایه مورد نیاز، دوره بازگشت سرمایه، زیرساخت‌های موجود و نزدیکی به راه‌های مواصلاتی، راه‌آهن و… است تا در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته و آنها را با ظرفیت‌های البرز آشنا کند.

جعفری خاطرنشان کرد: گردآوری این فرصت‌های سرمایه‌گذاری گام اول در راستای جذب هر چه بیشتر سرمایه برای استان است و در گام بعدی باید محیط و شرایط استان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران برای آوردن سرمایه با هیچ مانعی مواجه نباشند. اداره کل امور اقتصاد و دارایی آمادگی خود  را برای مراجعه تمامی سرمایه‌گذاران اعم از خارجی و داخلی را اعلام می‌کند تا اگر با مشکلی مواجه باشند برای حل آن مشکل اقدام شود.

این مسئول گفت: سایت الکترونیکی استان البرز در مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان هم فعال شده و تمام ۱۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری در پرتال http://www.investinalborz.ir معرفی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه این اقدامات برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان البرز ۹.۵ درصد است که به هیچ وجه در شأنی استانی که ۳۵۰۰ کارگاه و کارخانه و ۱۲ شهرک صنعتی دارد نیست. امید ما این است که با توسعه سرمایه‌گذاری بتوانیم جوانان بیشتری را مشغول به کار کنیم.

وی تأکید کرد: ما باید سرمایه‌گذاران حاضر در استان را تقویت کنیم و در کنار آن سرمایه‌گذاران جدیدی را هم جذب کنیم.

وی در پایان به درآمدهای مالیاتی استان هم اشاره و اعلام کرد: برای سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده است که در پنج ماهه نخست امسال ۹۹.۵۴ درصد از این پیش‌بینی محقق شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=6494
  • نویسنده : شراره کهنسال
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای ۱۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری در البرز گردآوری شده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.