افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
3
مدیر کل گمرک البرز:

گمرک امسال ۴۳۶ میلیارد تومان درآمد داشته اشت

  • کد خبر : 6534
  • 03 سپتامبر 2022 - 15:11
گمرک امسال ۴۳۶ میلیارد تومان درآمد داشته اشت
مدیر کل گمرک البرز با اشاره به اجرای برنامه هایی برای توسعه صادرات استان،گفت: تشریفات گمرکی در گمرک این استان در زمانی کمتر از ۲ ساعت انجام می شود.

به گزارش خبر گوهردشت،حمید احمدی  در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: از سوی دیگر هدف گمرک در البرز این است که با ارایه یک سری تسهیلات به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی روند فعالیت آنها را تسریع بخشد.

وی اضافه کرد: هدایت انحصار نامه های گمرکی واحدهای تولیدی خوشنام در مسیر غیر از قرمز( بدون ارزیابی فیزیکی)، پذیرش سوابق قبلی آزمایشگاه در جهت تعیین ماهیت مواد اولیه واحدهای تولیدی و استفاده از ضمانت نامه های بانکی یک ساله به جای پرداخت نقدی برای واحدهای تولیدی و شرکت های دانش بنیان در بخش واردات از جمله تسهیلاتی است که توسط گمرک البرز به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی این استان ارایه می شود.

احمدی کاهش زمان تشریفات گمرکی به ۲ ساعت را از دیگر برنامه های اجرایی شده توسط گمرک این استان عنوان و خاطر نشان کرد: همچنین موافقت با حمل یکسره (ارزیابی کالا بر روی کامیون) برای ماشین آلات خط تولید واحدهای دارای پروانه بهره برداری، موافقت با ایجاد انبار اختصاصی تحت کلید گمرک در جایی به جز گمرک با هدف کاهش هزینه های انبارداری برای صنایع را از دیگر تسهیلات با هدف تسهیل سازی روند فعالیت این واحدها می توان برشمرد.

وی با بیان اینکه استقبال واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در البرز موجب شده تا ما شاهد رشد ۱۵۰ درصدی حجم صادرات از گمرک این استان باشیم ، دستور العمل های خلق الساعه را به عنوان مانع جدی بر سر راه تولید کنندگان شده و از سوی دیگر کار را برای بخش هایی از جمله گمرک عنوان و تصریح کرد: این در حالی است که دستور العمل ها در حوزه تجارت هر چقدر کمتر و ساده تر باشند شفافیت در این بخش بیشتر و می توان خدمات بیشتری به صاحبان صنایع ارایه کرد.

مدیر کل گمرک البرز خاطر نشان کرد: بر همین اساس نیاز است تا از نظر تعداد در دستور العمل های تجاری بازنگری صورت بگیرد .

احمدی در ادامه به رسوب کالاها در گمرک البرز اشاره کرد و گفت: کالاهای رسوبی از سال ۸۰ به بعد تعیین تکلیف شده و بر همین اساس بیش از ۹۰۰ ردیف کالا ساماندهی و تعیین تکلیف شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد پنج ماهه گمرک البرز اشاره کرد و افزود: گمرک امسال ۴۳۶ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته این میزان ۱۳ درصد افزایش داشته است.

احمدی گفت: همچنین در پنج ماهه امسال از طریق گمرک البرز ۹۸ هزار تن کالا به ارزش ۸۲ میلیون دلار به خارج از کشور صادر که از نظر وزنی ۱۳۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

وی تاکید کرد: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل کولر آبی، ماکارونی، انواع دارو، چای، شوینده، محصولات شیمایی و پلاستیکی، وسایل الکترونیکی و الکتریکی و مواد غذایی بوده است.

مدیر کل گمرک البرز خاطر نشان کرد: عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، ترکیه، سومالی، کنیا، قزاقستان، روسیه، هند و پاکستان کشورهایی بوده که در پنج ماهه نخست امسال صادرات از طریق گمرک البرز به آنها صورت گرفته است.

احمدی ادامه داد: همچنین در بخش واردات در همین مدت ۳۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۸۹ میلیون دلار کالا به کشور وارد و ترخیص که این میزان کالای وارد شده از طریق گمرک البرز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی ۲ درصد و از نظر ارزش دلاری پنج درصد رشد داشته است.

به گفته وی عمده کالاهای وارداتی شامل ماشین آلات خط تولید، چای، کمپرسورهای برودتی، قطعات و ملزومات لوازم خانگی، نمایشگر و قطعات رایانه ای، تجهیزات پزشکی، انواع دارو و الکترونیکی می باشد.

احمدی افزود: امارات متحده عربی، چین، ترکیه، کره جنوبی، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، هنگ‌کنگ و هند کشورهایی بوده که در پنج ماهه نخست امسال کالاها از این کشورها از طریق گمرک البرز وارد کشور شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=6534
  • نویسنده : شراره کهنسال
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای گمرک امسال ۴۳۶ میلیارد تومان درآمد داشته اشت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.