تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
4
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز:

کلاس اولی‌های سال جدید، باید اینترنتی پیش ثبت‌نام شوند

  • کد خبر : 10492
  • 02 خرداد 1402 - 14:21
کلاس اولی‌های سال جدید، باید اینترنتی پیش ثبت‌نام شوند
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گفت: پیش ثبت نام کلاس اولی‌ها باید تا ۳۱ مرداد به اتمام رسیده باشد چون باید طی این مدت و بر اساس اطلاعات دریافتی از طریق این سامانه، مدرسه نزدیک محل سکونت کلاس اولی‌ها در مناطق مختلف مشخص و برای آنها کتاب ثبت سفارش شود.

به گزارش خبرگوهردشت به نقل از ایسنا، سید محمود حسینی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ حدود ۵۰ هزار دانش آموز پایه اولی در مدارس استان مشغول به تحصیل بودند؛ گفت: برای سال جاری هم پیش بینی می‌شود تعداد کلاس اولی‌های استان درسال تحصیلی جاری در مقایسه با سال گذشته حدود سه درصد افزایش داشته باشد.

وی اظهار کرد: ثبت نام کلاس اولی‌ها از نهم اردیبهشت ماه آغاز شده و همه اولیا موظف هستند با ورود به سامانه my.medu.ir نسبت به پیش ثبت نام فرزند خود اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه نوآموزان قبل از ورود به مدرسه الزاما باید تست سنجش سلامت داده باشند، تاکید کرد: این طرح که یکی از مهمترین طرح‌های غربالگری کشور است، هر ساله همزمان با آغاز ثبت نام مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی اجرایی می‌شود.

حسینی بیان کرد: با تست سنجش سلامت، نوآموزانی که نیازهای ویژه دارند در زمان مناسب شناسایی و به سنجش‌های تخصصی ارجاع داده و حمایت‌های لازم از آنها صورت می‌گیرد.

وی گفت: طبق آمار هر ساله یک درصد از نوآموزان بعد از سنجش اولیه به حمایت‌های ویژه و سنجش‌های تخصصی تر نیاز پیدا می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد: والدین تا ۱۰ خرداد ماه فرصت دارند تا برای سنجش سلامت فرزندان خود از طریق سامانه ای که در بالا عنوان شد، اقدام کنند.

وی ادامه داد: علاوه براین، پیش ثبت نام کلاس اولی‌ها هم باید تا ۳۱ مرداد به اتمام رسیده باشد چون باید طی این مدت و بر اساس اطلاعات دریافتی از طریق این سامانه، مدرسه  نزدیک محل سکونت کلاس اولی‌ها در مناطق مختلف مشخص و برای آنها کتاب ثبت سفارش شود.

وی تصریح کرد: بعد از تکمیل پیش ثبت نام، نوآموزان برای انجام ثبت نام قطعی به مدارس معرفی می‌شوند.

حسینی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۹۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی در حال آموزش هستند که حدود ۵۰ هزار نفر از آنها در مدارس دولتی تحصیل می کنند.

وی در پاسخ به شرایط ثبت نام نوآموزان اتباع خارجی توضیح داد: روش ثبت نام تمامی اتباعی که مدارک هویتی لازم را دارند مثل دانش آموزان ایرانی است و بعد از ورود به سامانه و ثبت کد مربوطه پیش ثبت نام را بدون مشکل انجام دهند.

این مسئول گفت: پیش ثبت نام و سنجش سلامت موضوعی است از سوی والدین باید به طور جدی پیگیری شود تا فرزندشان برای ورود به مدرسه دچار مشکل نشود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اضافه کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری معلمان، اول مهر امسال هم مثل سال گذشته کلاس و دانش آموز بدون معلم نداشته باشیم.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=10492
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایسنا
  • دیدگاه‌ها برای کلاس اولی‌های سال جدید، باید اینترنتی پیش ثبت‌نام شوند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.