افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

پیش بینی بارش رگباری باران و وزش باد شدید در البرز

  • کد خبر : 2153
  • 02 می 2021 - 13:25
پیش بینی بارش رگباری باران و وزش باد شدید در البرز
مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که بارش رگباری باران، تگرگ، وزش باد شدید، گرد وخاک و آذرخش از امروز یکشنبه تا ظهر فردا دوشنبه در استان پیش بینی می شود.

به گزارش خبرگوهردشت، آرش بهاروند احمدی گفت: براین اساس وضعیت جوی استان البرز طی امروز و فردا نارنجی اعلام می شود و تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تشدید سامانه بارشی
طی این مدت در منطقه البرز مرکزی فعال می باشد که با توجه به ماهیت تندری ، وزش باد شدید و لحظه ای و گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است .
وی ادامه داد: بر همین اساس آب گرفتگی موقت معابر شهری و اختلال در تردد جاده ای ، سیلابی شدن موقت رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ و رانش کوه در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، آسیب به محصولات کشاورزی و باغی پیش بینی می شود.
مدیرکل هواشناسی البرز گفت : با توجه به رخداد رعد و برق شدید از توقف در مجاورت درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، دکل های فلزی ، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و فضاهای باز و رودخانه ها جهت جلوگیری از برق گرفتگی خودداری شود.
خودداری از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل های فصلی و نیز دامنه کوه ها توصیه دیگر مدیرکل هواشناسی البرز به مردم و گردشگران بود و افزود: کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی پرهیز نمایند.
محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید و لحظه ای و تمهیدات لازم برای
پیشگیری از خسارت ناشی از بارش تگرگ به محصولات باغی و کشاورزی دیگر توصیه های هواشناسی البرز است.

 

لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=2153
  • نویسنده : دبیرخبر
  • ارسال توسط :
  • منبع : گوهردشت
  • دیدگاه‌ها برای پیش بینی بارش رگباری باران و وزش باد شدید در البرز بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.