تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024
10

هوای البرز ناسالم شد

  • کد خبر : 3305
  • 07 دی 1400 - 13:19
هوای البرز ناسالم شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد که کیفیت هوای تمام شهرستان های استان به جز طالقان در وضعیت ناسالم برای تمام گروه ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرگوهردشت، فردین حکیمی افزود: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۴، ۱۵۸، ۱۶۲ و ۱۵۶ قرار گرفته است که بیانگر قرار گرفتن هوای استان در وضعیت اضطرار است.

وی اظهار داشت: در پی پیش بینی هواشناسی استان، پایداری هوا و ماندگاری آلاینده ها در استان تا روز دهم دی ماه ادامه خواهد داشت از همین رو کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، ممنوعیت های مکانی و زمانی را در خصوص فعالیت های عمرانی، ترددی و شهری به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرده است.

وی به اقدامات در وضعیت قرمز اضطرار اشاره و از جمله توصیه های عمومی که بایستی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود را مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، عنوان کرد.

حکیمی اضافه کرد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده های نفتی و امثال آن  دارای وظایفی می باشند.

استان البرز دارای ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=3305
  • نویسنده : دبیرخبر
  • ارسال توسط :
  • منبع : گوهردشت
  • دیدگاه‌ها برای هوای البرز ناسالم شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.