افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
3

فعالیت مجدد بیمارستان امام خمینی با افراد متخصص

  • کد خبر : 10593
  • 29 می 2023 - 21:13
فعالیت مجدد بیمارستان امام خمینی با افراد متخصص
مدیرعامل شرکت متد وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از افتخارات اخیر بیمارستان امام خمینی(ره) کرج انجام روزانه سه عمل جراحی قلب به صورت بسته و غیر تهاجمی است.

به گزارش خبرگوهردشت، دکتر رحمت‌الله حافظی روز دوشنبه هشتم خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه احیای این بیمارستان نمادی از همراهی و همدلی و یک حرکت فراسازمانی است، گفت: بیمارستان مجموعه‌ای است که با منابع عمومی و پول مردم ساخته شده است. این مجموعه هم ۳۰ سال قدمت دارد و در حال حاضر پرسنل و مدیرانی داریم که در این بیمارستان به دنیا آمده‌اند.

 

حافظی با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) از ۳۰ سال پیش خاطرات خوبی را برای مردم شهر کرج به جا گذاشته است؛ افزود: مشکل این بیمارستان از ۱۰ سال پیش و زمانی که به حوزه غیرمرتبط با درمان واگذار شد شروع و این باعث رکود و تهدید جدی بیمارستان شد. پس از آن برای خروج از رکود به بخش خصوصی واگذار و متأسفانه این بخش هم نتوانست مجموعه را احیا و واگذاری با حکم قضایی بازپس گرفته شد. در نهایت مجموعه‌ای که تولیت بیمارستان را داشت آن را به بنیاد شهید واگذار کرد.

وضعیت بیمارستان یک تراژدی بود!

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل عملکرد غیرتخصصی در سال‌های گذشته مطالباتی ایجاد شده و هم پرسنل بازنشسته و هم شرکت‌هایی که تجهیزاتی برای بیمارستان تأمین کرده بودند، از بیمارستان مطالباتی داشتند که همه اینها دست به دست هم داده و یک تراژدی از مسدود شدن حساب‌ها تا حکم قضایی توقیف اموال بیمارستان را رقم زده بود.

حافظی ادامه داد: از مهر سال گذشته با دستور قاضی زاده هاشمی ریاست بنیاد شهید بازفعال‌سازی بیمارستان به ما واگذار و قرار شد این کار با همراهی جمعی مجموعه استانداری، دادگستری، دادستانی، سازمان تامین اجتماعی، اداره کل تعاون، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی انجام شود.

انجام یکی از پیشرفته‌ترین جراحی‌های قلب در بیمارستان امام خمینی کرج

وی افزود: همه این مجموعه‌ها به همراهی پرسنل بیمارستان اراده کردند که این اتفاق رقم بخورد و هر کدام در جایگاه خود نقش مهمی داشتند. لازم است از این جایگاه از همه عزیزان تشکر کنم. این کار حاصل زحمات این دوستان بود.

حافظی با بیان اینکه هنوز هم با مشکلاتی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات و احیای بیمارستان از همان ابتدا سعی کردم از تیمی که با تجربه هستند و دو سه دهه تجربه مدیریت بیمارستان‌های بزرگ تهران را بر عهده داشتند کمک بگیرم. تیم با تجربه‌ای که نیازی به سعی و خطا نداشته باشد و بتواند تصمیم درست بگیرد و عملی کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان با چهار مانع اصلی مواجه بود، گفت: نخست پرسنلی که چند ماه حقوق نگرفته بودند چون بیمارستان تعطیل و حساب‌ها بسته بود؛ مانع دوم پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت ۴۵۰ نفر از بازنشستگان از سال ۹۷ ، سوم شرکت‌هایی که تجهیزات به بیمارستان داده بودند و میلیاردها تومان مطالبه داشتند و حکم قضایی هم گرفته بودند و چهارم پزشکان متخصص که مطالبه یکی دو ساله آنها زمین مانده بود. این چهار مانع به تدریج و گام به گام برداشته شد.

موانع هنوز به طور کامل رفع نشده است

حافظی با بیان اینکه هنوز هم با موانعی مواجه هستیم؛ گفت: به عنوان نمونه ما در انبار بیمارستان ۵۰ مانیتور داریم و علی رغم نیازهای بخش‌های مختلف بیمارستان به این تجهیزات، ولی به دلیل مطالبات برخی شرکت‌ها، هنوز قابل استفاده نیست. در این خصوص امیدواریم با واگذاری املاک این مطالبه تسویه و مانیتورها نصب شود.

انجام یکی از پیشرفته‌ترین جراحی‌های قلب در بیمارستان امام خمینی کرج

وی ادامه داد: در عین حال شاهد بودیم که از بهمن سال گذشته به تدریج چراغ بخش‌ها روشن شد. یکی از امتیازات ویژه این بیمارستان دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس است که برای البرز و استان‌های غربی البرز منحصر به فرد محسوب می‌شود و به راحتی می‌تواند به حداکثر ظرفیت برسد و منابع خوبی برای تقویت بیمارستان تامین کند.

انجام عمل جراحی قلب بدون باز کردن قفسه سینه

 

حافظی با بیان اینکه بیمارستان در حال حاضر دو اتاق عمل قلب باز و دو پمپ قلب در اختیار دارد که طرفیت قابل توجهی است؛ افزود: از افتخارات اخیر بیمارستان امام خمینی(ره) کرج انجام روزانه سه عمل جراحی قلب به صورت بسته و غیر تهاجمی است. در این روش بدون اینکه قفسه سینه باز شود از طریق آندوسکوپی به صورت قلب فعال دریچه قلب عوض می‌شود.

وی ادامه داد: بخش زنان و زایمان هم فضای خوبی دارد که با هماهنگی نظام پزشکی و مجوزی که برای جذب متخصص دادند قرار است جلب همکاری داشته باشیم تا بهتر از گذشته در خدمت مردم قرار گیرد.

حافظی در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص جایگاه قانونی بیمارستان، گفت: این بیمارستان هنوز جایگاه قانونی و شناسه ملی ندارد و هیئت مدیره هم در چهارچوب قانون تجارت هنوز نیست. مبادله بیمارستان بین سازمان همیاری شهرداری‌های البرز و بنیاد شهید در قالب یک قرارداد انجام و چهار دانگ همیاری به بنیاد شهید منتقل و بیمارستان به صورت کامل واگذار شد.

بر این اساس قرار شد بدهی‌های بیمارستان با تأیید سازمان همیاری از محل ثمن معامله پرداخت و اگر مطالبات بیش از ثمن بود زمین شمالی بیمارستان هم به بنیاد شهید واگذار شود. با انتقال سند از سازمان همیاری به بنیاد شهید، بیمارستان که به متد واگذار شده هم جایگاه قانونی خود را پیدا خواهد کرد. در این مدت هم امور مالی با یکی از حساب‌های راکد بیمارستان میلاد شهریار انجام می‌شود.

انجام یکی از پیشرفته‌ترین جراحی‌های قلب در بیمارستان امام خمینی کرج

وی در خصوص تعرفه‌ بیمارستان و قرارداد با بیمه‌های پایه و تکمیلی هم گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) با تعرفه‌های خصوصی فعالیت می‌کند و علاوه قرارداد با بیمه‌های پایه با ۱۷ بیمه تکمیلی هم طرف قرارداد است که افزایش تعداد بیمه‌های تکمیلی طرف قرارداد هم در دستور کار است.

حقوق پرسنل و مطالبات بازنشستگان کامل پرداخت شده است

حافظی درباره حقوق پرسنل هم گفت: حقوق پرسنل و مطالبات بازنشستگان پرداخت شده است. مطالبات پزشکان هم با اولویت گروهی که قرار بود کار را شروع کنند مثل قلب و رادیولوژی پرداخت شده است.

وی به فراهم سازی مقدمات فعالیت بخش دیالیز بیمارستان هم گفت: فعالیت بخش دیالیز با ۲۱ تخت تا پایان خرداد آغاز می‌شود و بیماران می‌توانند از آن استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=10593
  • نویسنده : دانیال ایل بیگی
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایسنا
  • دیدگاه‌ها برای فعالیت مجدد بیمارستان امام خمینی با افراد متخصص بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.