افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
2
مدیرکل صنایع نساجی و منسوجات وزارت صمت:

صنایع نساجی و پوشاک کشور با چالش حاد کمبود پنبه مواجه است

  • کد خبر : 6744
  • 19 سپتامبر 2022 - 13:55
صنایع نساجی و پوشاک کشور با چالش حاد کمبود پنبه مواجه است
مدیرکل صنایع نساجی و منسوجات وزارت صمت از  پاسخگو نبودن تولید داخلی محصول پنبه مورد نیاز صنایع نساجی و پوشاک خبر داد و اعلام کرد، رفع این مشکل در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

به گزارش خبر گوهردشت،محسن گرجی در کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در زنجیره تامین نیاز مواد اولیه صنعت نساجی به صورت مستمر با روند افزایش تولید منسوجات و پوشاک مواجه ایم و  باید برای تامین پنبه مورد نیاز این صنایع برنامه مناسبی را به مرحله اجرا درآوریم.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال بازار مصرف از پوشاک تولید داخلی و تلاش و همت صنایع نساجی و پوشاک کشور در روند افزایش کمی و کیفی محصول، این صنایع سالانه به ۱۵۰ هزار تن پنبه نیاز دارند.

وی اظهار داشت : در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ هزار تن این رقم از پنبه توسط کشاورزان تولید می شود .

گرجی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به اینکه مابقی نیاز به پنبه از دیگر کشورهای منطقه از جمله ازبکستان وارد می شود افزود: ازبکستان صادرات محصول پنبه را محدود کرده است زیرا اخیرا پنبه را خودشان به نخ  تبدیل می کنند تا ارزش افزوده بیشتری در بر داشته باشد.

مدیرکل صنایع نساجی و منسوجات وزارت صمت گفت: پیش  بینی می شود ازبکستان در سال های آینده از ارسال محموله های نخ پنبه به ایران نیزخودداری کند و  ظاهرا این کشور قصد دارد به جای صادرات پنبه تولید پارچه را درپیش گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت و راهبردی بودن نیاز صنایع نساجی و پوشاک کشور به پنبه ، یکی از راهکارهای تامین پنبه این صنایع را  اقدام در مسیر بهره گیری از کشت فرا سرزمینی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت آمادگی دارد در بستر تفاهم نامه ای با این کمیسیون در راستای کشت فرا سرزمینی گام های موثری بردارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=6744
  • نویسنده : شراره کهنسال
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای صنایع نساجی و پوشاک کشور با چالش حاد کمبود پنبه مواجه است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.