افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
1
مدیرکل آموزش و پرورش البرز؛

صدور حکم جلب فردی که با قمه وارد مدرسه شد/متخلف متواری است

  • کد خبر : 10154
  • 30 آوریل 2023 - 14:41
صدور حکم جلب فردی که با قمه وارد مدرسه شد/متخلف متواری است
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به حضور فردی با قمه در مدرسه‌ای در کمالشهر کرج گفت: حکم جلب این فرد که طبق شنیده‌ها متواری است، صادر شده و قطعا برخورد قانونی شدیدی در انتظار او خواهد بود.

به گزارش خبرگوهردشت، علی حجرگشت در نشست خبری روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت با توضیح در خصوص انتشار فیلمی از حضور فردی با سلاح سرد (قمه) در مدرسه‌ای در کمالشهر کرج، اظهار کرد: این اتفاق حدود ۱۰ روز پیش افتاده بود ولی به تازگی فیلم آن منتشر شده است.

وی ادامه داد: ما منکر نواقص موجود در مدارس نیستیم و پذیرای انتقادات منطقی هستیم ولی هیچ کس حق ندارد به شان معلم توهین و با قلدری فضای آموزش دانش آموزان را ملتهب کند.

وی توضیح داد: این فرد با ادعای رفتار بد معلم با فرزندش اقدام به این کار کرده که به هیچ وجه توجیهی ندارد و قطعا با برخورد قاطع دستگاه قضا مواجه خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: حکم جلب این فرد که طبق شنیده‌ها متواری است، صادر شده و قطعا برخورد قانونی شدیدی در انتظار او خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر وضعیت مدارس دو شیفته گفت: در حال حاضر تقریبا تمامی مدارس فردیس، ناحیه ۴، ماهدشت و محمد شهر و بخش زیادی از مدارس منطقه ۳ دو شیفته هستند.

وی ادامه داد: در مدارس هشتگرد و چهارباغ هم با همین مشکل مواجه هستیم و تنها شهرستانی که مدارس دوشیفته ندارد طالقان است.

حجر گشت همچنین به آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل هم اشاره کرد و افزود: مرجع آموزش و پرورش برای شناسایی این دانش آموزان اطلاعات ثبت احوال است که بر اساس تعداد متولدین سال‌های قبل محاسبه می‌شود ولی نباید فراموش کنیم که البرز مهاجرپذیرترین استان کشور و هر ساله پذیرای تعداد جمعیت زیادی است که بومی این استان نیستند به همین دلیل نمی‌توان آمار قطعی در این خصوص ارائه داد.

وی ابراز کرد: با این حال تا کنون ۳۸۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده که با تلاش همکاران حدود ۸۰ درصد آنها به مدرسه بازگشته‌اند.

این مسئول درخصوص وضعیت دانش آموزان تبعه هم توضیح داد: در حال حاضر ۳۷ هزار دانش آموز تبعه در مدارس استان در حال تحصیل هستند که بخشی از آنها دارای مجوزهای اقامتی لازم و برخی فاقد آن هستند.

وی تاکید کرد: بیشتر تراکم این دانش آموزان در چهارباغ و هشتگرد است و همین باعث شده تعداد دانش آموزان کلاس‌ها بالاتر از حد استاندارد باشد.

وی گفت: از این دانش آموزان مثل دانش آموزان ایرانی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ کودکی نباید از تحصیل جا بماند، طی سال‌های گذشته روند ثبت نام آنها تسهیل شده است

لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=10154
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای صدور حکم جلب فردی که با قمه وارد مدرسه شد/متخلف متواری است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.