اجتماعیاخباراستان البرزاسلایدراقتصادی

روایت خدمات دولت در شهرستان‌ها باید افزایش یاید

به گزارش خبرگوهردشت به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز، محمدباقر فرهند، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز،در نشستی با حضور مدیران روابط عمومی فرمانداری‌های استان البرز، بر نقش حیاتی روابط عمومی‌ها در روایت خدمات دولت، تقویت حضور رسانه‌ای و گفت: روایت اول بودن در کنار پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردم باید در دستورکار قرار بگیرد.

فرهند در این نشست با اشاره به فعالیت‌های گسترده دولت در استان اظهار کرد: دولت در حال خدمت‌رسانی گسترده به مردم است، اما اگر این خدمات به‌درستی به مردم اطلاع‌رسانی نشود، تأثیرگذاری خود را از دست می‌دهد. روایت خدمات دولت بر عهده روابط عمومی‌ها و نخبگان است.

روایت‌گری؛ مسئولیت حیاتی روابط عمومی‌ها

او با بیان اینکه تا زمانی که ما روایت نکنیم، دیگران روایت خواهند کرد، گفت: امروز یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های شما، روایت خدمات دولت به زبان مردم، برای مردم و با ابزارهای حرفه‌ای است.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل استانداری البرز سه کلیدواژه‌ اصلی استاندار محترم برای مسیر فعالیت روابط عمومی‌ها را روایت خدمات دولت، تحول‌گرایی و مردم‌باوری دانست و افزود: استاندار تکلیف کرده‌اند که باید خدمات دولت را به صورت شفاف، مستند و مداوم روایت کنیم؛ این وظیفه ماست، نه لطف ما.

فرهند با انتقاد از برداشت ناصواب از جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی فقط طراحی بنر برای تبریک و تسلیت نیست بلکه روابط عمومی باید بازوی رسانه‌ای، تبلیغاتی، اقناعی و مشاوری امین برای مدیر ارشد مجموعه خود باشد.

دستور قاطع و انتظارات مشخص

در این نشست، مدیرکل روابط عمومی استانداری چند دستورالعمل جدید را به مدیران روابط عمومی فرمانداری‌ها متذکر شد و افزود: روابط عمومی بدون عملکرد، قابل دفاع نیست. همچنین گزارش عملکرد ماهانه فرمانداران باید با محتواهای مستند و چندرسانه‌ای ارائه شود. از طرفی استفاده از فضای مجازی و ابزارهای نوین، الزامی است. نباید از هیچ‌ درگاه ارتباطی غافل شویم.

فرهند با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت‌های نوین گاها اثرگذاری بیشتری در میان مردم دارد، افزود: محتوای تولیدی باید خلاق، مستند و دقیق باشد. از تکرار و کلیشه‌گرایی پرهیز کنید.

 برنامه‌ها و حمایت‌های آینده

فرهند همچنین از تدوین بسته‌های حمایتی برای توانمندسازی روابط عمومی‌ها خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزش حرفه‌ای برای مدیران روابط عمومی، اختصاص بسته‌های محتوایی و گرافیکی برای استفاده مشترک، ایجاد بانک اطلاعات فعالیت‌های فرمانداری‌ها، طراحی ساختار جدید روابط عمومی شهرستان‌ها و ایجاد قرارگاه روایتگری شهرستانی از جمله آن‌ها است.

او تاکید کرد که پشتیبانی فنی، رسانه‌ای و آموزشی از تمامی روابط عمومی‌های شهرستان‌ها در دستور کار است.

 نگاه تحولی، لازمه موفقیت

فرهند با اشاره به لزوم تغییر نگاه نسبت به جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی یک پُست اداری نیست، بلکه یک مشاور امین با مسئولیت راهبردی است. روابط عمومی باید خلاق، پرتلاش و فعال باشد.

او در ادامه با یادآوری نقش رسانه در فضای جدید ارتباطی، گفت: رسانه‌ها برای انتقال اطلاعات و اخبار منتظر پاسخ‌های مدت‌دار و طولانی ما نمی‌مانند، روابط عمومی موفق واقعیت اقدامات صورت گرفته در مجموعه خود را در کنار احصای نیازمندی جامع با سرعت و دقت لازم به افکار عمومی منتقل کند. بدون شک روابط عمومی‌موفق عامل افزایش و ارتقاء روحیه امید افزایی در سطح جامعه خواهند بود.

فرهند در پایان یادآور شد: رسانه‌های منتقد نیز سرمایه‌های عرصه خبر و اطلاع‌رسانی هستند و مجموعه‌های روابط عمومی مکلف و موظف هستند از این ظرفیت بهره‌مند شوند، البته که این قشر با گروهی که به دنبال سهم‌خواهی و باج‌خواهی هستند متفاوت بوده و بدون شک در مقابل گروه دوم خواهیم ایستاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا