خط ۲ متروی کرج؛ نیاز به توسعه و حل مشکلات فنی
به گزارش خبرگوهردشت، دانیال ایل بیگی؛
عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج، علیرضا رحیمی، کمبود رام قطار و لوکوموتیوران را به عنوان مهمترین مشکلات قطار شهری کرج معرفی کرد.
رحیمی در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر کرج و خبرنگاران از خط ۲ متروی کرج گفت: “در حال حاضر، متروی کرج تنها دو رام قطار دارد که یکی از آنها در ایستگاه قطار شهری تهران نگهداری میشود.”
وی افزود: “با توجه به طرح توسعه خط ۲ قطار شهری کرج، خرید هفت رام قطار دیگر برای این خط ضروری است.” عضو شورای اسلامی شهر کرج همچنین از کمبود لوکوموتیوران نیز خبر داد و افزود: “برای جبران این کمبود، هفت راهبر قطار از تهران به کرج مامور شدهاند.”
در همین راستا، عمار ایزدیار، سخنگوی شورای شهر کرج، از تاثیر راهاندازی کامل خط ۲ متروی کرج بر تغییرات ترافیکی این کلانشهر خبر داد و گفت: “با راهاندازی این خط، وضعیت ترافیکی معابر کرج بهطور اساسی دگرگون خواهد شد.”
حسین مهاجری، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کرج نیز به نیاز ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مرکز نگهداری قطارها اشاره کرد و گفت: “ساخت این مرکز دو سال زمان خواهد برد و در حال حاضر، به دلیل عدم وجود مکان مناسب برای نگهداری قطارها، با مشکل مواجه هستیم.”
خلیل کوزه کنانی، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، به نبود محل نگهداری قطارها به عنوان یکی از مهمترین مشکلات این کلانشهر اشاره کرد و افزود: “اگر محل نگهداری قطارها تامین شود، در دو سال آینده ۱۵ کیلومتر خط مترو جدید احداث خواهیم کرد.”
عملیات احداث خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۸۵ آغاز شده و تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است. قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کیلومتر اسفند ماه گذشته به بهرهبرداری رسید.