اخبار

خط ۲ متروی کرج؛ نیاز به توسعه و حل مشکلات فنی

به گزارش خبرگوهردشت، دانیال ایل بیگی؛

عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج، علیرضا رحیمی، کمبود رام قطار و لوکوموتیوران را به عنوان مهم‌ترین مشکلات قطار شهری کرج معرفی کرد.

رحیمی در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر کرج و خبرنگاران از خط ۲ متروی کرج گفت: “در حال حاضر، متروی کرج تنها دو رام قطار دارد که یکی از آن‌ها در ایستگاه قطار شهری تهران نگهداری می‌شود.”

وی افزود: “با توجه به طرح توسعه خط ۲ قطار شهری کرج، خرید هفت رام قطار دیگر برای این خط ضروری است.” عضو شورای اسلامی شهر کرج همچنین از کمبود لوکوموتیوران نیز خبر داد و افزود: “برای جبران این کمبود، هفت راهبر قطار از تهران به کرج مامور شده‌اند.”

در همین راستا، عمار ایزدیار، سخنگوی شورای شهر کرج، از تاثیر راه‌اندازی کامل خط ۲ متروی کرج بر تغییرات ترافیکی این کلانشهر خبر داد و گفت: “با راه‌اندازی این خط، وضعیت ترافیکی معابر کرج به‌طور اساسی دگرگون خواهد شد.”

حسین مهاجری، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کرج نیز به نیاز ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مرکز نگهداری قطارها اشاره کرد و گفت: “ساخت این مرکز دو سال زمان خواهد برد و در حال حاضر، به دلیل عدم وجود مکان مناسب برای نگهداری قطارها، با مشکل مواجه هستیم.”

خلیل کوزه کنانی، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، به نبود محل نگهداری قطارها به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات این کلانشهر اشاره کرد و افزود: “اگر محل نگهداری قطارها تامین شود، در دو سال آینده ۱۵ کیلومتر خط مترو جدید احداث خواهیم کرد.”

عملیات احداث خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۸۵ آغاز شده و تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است. قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کیلومتر اسفند ماه گذشته به بهره‌برداری رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا