افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
9

تزریق دز سوم واکسن برای همه امکانپذیر است

  • کد خبر : 3180
  • 28 نوامبر 2021 - 12:05
تزریق دز سوم واکسن برای همه امکانپذیر است
سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند و در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش خبرگوهردشت، مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در البرز اظهار کرد: تا کنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار البرزی واجد شرایط، حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده، ادامه داد: بعد از دز اول و دوم، تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند و در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی افزود: بهترین زمان برای تزریق دز سوم واکسن، بین چهار تا شش ماه بعد از دز دوم است ولی متقاضیان اگر بخواهند می‌توانند یک ماه بعد از تزریق دز دوم نسبت به دریافت دز سوم اقدام کنند.

این مسئول اضافه کرد: تمام مراکز تجمیعی استان باید نسبت به تزریق دز سوم به متقاضیان اقدام کنند و این طور نیست که مراجعی بدون دریافت واکسن بازگردد.

سخنگوی ستاد کرونای البرز در پاسخ به اینکه آیا برای کسانی که تا کنون واکسن تزریق نکرده‌اند محدودیتی اعمال می‌شود، گفت: طبق دستورالعمل ستاد کرونا، کارمندان ادارات و فعالان واحدهای صنفی که تا کنون واکسن نزده‌‍‌اند، اجازه فعالیت ندارند.

وی توضیح داد: با برنامه ریزی صورت گرفته بنا شده در آینده نزدیک محدودیت‌ها برای کسانی که دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند برداشته شود.

بابایی با اشاره به نگرانی مردم از مشاهده سویه جدید کرونا در برخی کشورها گفت: برای مقابله با این سویه نیز بهترین راه واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده در کشورهایی که واکسیناسیون عمومی انجام شده ولی مردم پروتکل‌ها را رعایت نکرده اند، شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم.

بابایی اضافه کرد: هرچند واکسیناسیون تاثیر به سزایی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد ولی  نباید فراموش کنیم رعایت پروتکل‌ها هم به اندازه واکسیناسیون مهم است به همین دلیل از مردم تقاضا می‌شود استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را فراموش نکنند.

 

لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=3180
  • نویسنده : دبیرخبر
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای تزریق دز سوم واکسن برای همه امکانپذیر است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.