تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
4
مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز:

تجمع مقابل صنوف مختلف یکی از عوامل شیوع کرونا است

  • کد خبر : 2041
  • 29 فروردین 1400 - 13:30
تجمع مقابل صنوف مختلف یکی از عوامل شیوع کرونا است
مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز از تجمع مقابل صنوف مختلف انتقاد کرد.

به گزارش خبرگوهردشت، مقصود جعفری نیا، مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز، صبح امروز در جمع خبرنگاران، به شرایط نامساعد شیوع بیماری در استان البرز اشاره کرد و گفت: برای بهبود شرایط تا حد امکان باید در منزل بمانیم و فقط در مواقع ضروری از خانه خارج شویم، همچنین پرهیز از تجمع و دورهمی به شدت توصیه می‌شود.
مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به تعداد مراجعین و بستری‌های کرونایی در سه پیک گذشته، اظهار کرد: امروز شاهدیم که تقریبا تمام تخت‌های بیمارستانی در البرز پر شده است.
وی ادامه داد: اگر شیب ابتلا به کرونا در استان به همین تندی باقی بماند، قطعا دچار مشکل می‌شویم چون ظرفیت تخت‌ها و توان کادر بهداشت و درمان محدود است.
این مقام مسؤول با اشاره به تعطیلی صنوف گروه ۲،۳ و ۴ اضافه کرد: اگر واحدی به محدودیت‌های اعمال شده توجه نکند، برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد؛ در این راستا از زمانی که که در استان وضعیت قرمز اعلام شده، ۷۰۰ واحد صنفی متخلف پلمب شده‌اند و این تعطیلی تا پایان محدودیت‌ها ادامه دارد.
مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با گلایه از تشکیل صفوف طولانی در مقابل نانوایی و آش و حلیم فروشی‌ها، گفت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان شاهد تشکیل صف خرید آش، حلیم و نان هستیم که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم این هم عاملی برای شیوع کرونا خواهد شد.
وی تصریح کرد: همه واحدهای آش و حلیم فروشی باید خدمات خود را به صورت بیرون بر ارائه دهند و از پذیرش مردم در مکان بسته واحد خود جدا خودداری کنند چون در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.
به گفته جعفری نیا نانوایی‌ها هم حق گرفتن پول نقد از مردم ندارند چون رد و بدل کردن پول هم احتمال انتقال ویروس را افزایش می دهد.
این مقام مسؤول بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ اکیپ در شیفت‌های صبح، عصر و شب به وضعیت صنوف استان نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف در مرحله اول تذکر در مرحله دوم اخطار می‌دهند و در صورت تکرار تخلف واحد را پلمب می‌کنند.
وی اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود در زمان ورود به صنوف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون اگر بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در واحد صنفی حضور پیدا کنند، صاحب صنف جریمه خواهد شد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=2041
  • نویسنده : دبیر خبر
  • ارسال توسط :
  • منبع : گوهردشت
  • دیدگاه‌ها برای تجمع مقابل صنوف مختلف یکی از عوامل شیوع کرونا است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.