افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
2
رئیس دادگستری البرز:

انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای وظیفه همه دستگاه ها

  • کد خبر : 7670
  • 22 نوامبر 2022 - 14:36
انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای وظیفه همه دستگاه ها
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای از جمله وظایف همه دستگاه ها به ویژه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی محسوب می شود.

به گزارش خبرگوهردشت، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، امروز در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی پیشگیری از وقوع جرم استان البرز که در فرهنگسرای غدیر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته بسیج گفت: همه ما کارگزاران حکومت وظیفه خدمت به مردم را بر عهده داریم و انجام امور محوله نیز با هدف جلب رضایت مردم صورت می گیرد.

وی مطرح کرد: رضایت مردم از نحوه خدمات رسانی دستگاه ها، اعتماد آن ها به نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنبال دارد. بخشی از رضایت مردم مربوط به عملکرد ما و بخش دیگر، انعکاس خدماتی است که توسط فرزندان و خادمان همین مردم در قسمت های مختلف حاکمیتی انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز اذعان کرد: این خدمات باید به نحو احسن به مردم ارائه و منعکس شود و شهروندان در جریان نحوه خدمات رسانی ها قرار گیرند و با حقوق خود در بخش های مختلف آشنا شوند؛ همین امر موجب انجام اقدامات پیشگیرانه در اجتماع می شود و این همان موضوعی است که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با کارکنان قوه قضائیه بر آن تاکید داشتند.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه در واقع اقدامات و خدمات خوب دستگاه قضا به خوبی منعکس نمی شود، بیان کرد: هیچ دستگاهی نیست که وظیفه پیشگری از وقوع جرم نداشته باشد. افتتاح نمایشگاه دائمی پیشگیری از وقوع جرم استان البرز، در پی پیگیری ها و اقدامات همه دستگاه های اجرایی و در راستای همین تکالیفی برپا شده که بر عهده ماست و نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز بر آن تاکید دارد.

وی بیان کرد: اگر هر یک از ما وظایف خود را به خوبی انجام دهیم می توانیم در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه موثر باشیم. مجموعه قضایی استان البرز نیز در قالب پیشگیری از وقوع جرم، اقدمات متعددی انجام داده که از جمله آن ها می توان به ایجاد مرکز مشاوره خانواده و تشکیل قرارگاه های متعدد صیانت از بیت المال، مقابله با تغییر کاربری اراضی و پیشگیری و مقابله با جرائم خاص اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: امسال نیز با ایجاد قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت که یکی از دغدغه های مردم و اتهام نخست کشور است، توفیقات خوبی در این حوزه حاصل شده است. انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای از جمله وظایف همه دستگاه ها به ویژه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی محسوب می شود.

فاضلی هریکندی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۸ آمار پرونده های ثبت شده در استان البرز، در حوزه سرقت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان در حالی ۸۷ فقره اعلام شد که متوسط کشوری ۷۵ فقره بود و آمار استان البرز ۱۲ پرونده بیشتر از آمار کشوری بود و جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده بود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ در زمینه کشف سرقت البرز در جایگاه 30 قرار گرفت و در سال ۱۳۹۹ به ۲۷ و در سال ۱۴۰۰ به جایگاه ۱۹ ارتقا یافت که این موضوع نشان دهنده بهبود کیفیت عملکرد دستگاه قضاست. کاهش همزمان آمار سرقت و افزایش کشفیات نتیجه اقدامات و همکاری پلیس، دستگاه قضا و احکام صادره بوده که با آگاه سازی مردم با روش های پیشگیرانه می توانیم به رتبه های بهتری دست یابیم.

لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=7670
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای وظیفه همه دستگاه ها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.