افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6

آزادسازی عرصه تپه تاریخی قزل‌حصار در البرز

  • کد خبر : 2607
  • 17 جولای 2021 - 12:17
آزادسازی عرصه تپه تاریخی قزل‌حصار در البرز
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نظرآباد از آزادسازی عرصه و حریم تپه تاریخی قزل‌حصار غربی خبر داد.

به گزارش خبرگوهردشت، مهدی کاظمی اظهار کرد: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تپه باستانی قزل‌حصار غربی شهرستان نظرآباد تخریب شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نظرآباد عنوان کرد: در راستای صیانت از حریم قانونی محوطه‌های باستانی و آثار ثبتی و نیز با توجه به وظیفه ذاتی این اداره ساخت و سازهای غیرمجاز قلع و قمع شده و با خاطیان برخورد جدی صورت می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: بر این اساس مقرر شد مجموعه متعرض به عرصه و حریم تپه باستانی علاوه بر رعایت ضوابط قانونی مکلف به رفع تخلف و پاک‌سازی حریم تپه و ملزم به همکاری با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نظرآباد به منظور حفاظت تپه تاریخی شود.
کاظمی با تأکید بر نقش اثرگذار نهادهای مرتبط بیان کرد: عملیات آزادسازی عرصه و حریم تپه‌های باستانی و آثار تاریخی که در روزهای اخیر انجام شده با همکاری مقام قضائی، دادستان، فرمانده انتظامی و جهاد کشاورزی شهرستان در حال اجرا است.
گفتنی است تپه تاریخی قزل‌حصار غربی متعلق به دوره اسلامی در قسمت جنوب‌غربی شهرستان نظرآباد و اراضی غربی روستای شیخ‌حسن واقع شده و سال ۱۳۸۶ به شماره ۲۰۲۵۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

لینک کوتاه : https://khabargohardasht.ir/?p=2607
  • نویسنده : دبیرخبر
  • ارسال توسط :
  • منبع : گوهردشت
  • دیدگاه‌ها برای آزادسازی عرصه تپه تاریخی قزل‌حصار در البرز بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.